fyra tjejer, fyra vinflaskor, massa ljus och härlig musik i en tvåa på st:eriksplan

Jag ringer Clara för att ge återbud om fredagskvällen och det slutar med att vi bestämmer att jag ska dra mig mot henne efter att jag blivit klar med affärshoppandet. Så runt halv åtta den torsdagskvällen sätter jag mig på tunnelbanan med mål Claras place. Så sitter slutligen jag, Arina och Nadja i Claras kök och bara pratar massa tjejsnack och tiden springer iväg. Det blir mer och mer menthol i fönstret och slutligen bestämme vi oss för att dra till en ställe på söder som tydligen hade öppning samma dag. Sagt och gjort. Vi hamnade på den här så kallade klubben och vi undrade om vi hade hamnat rätt. Jag menar, en klubb kan ju inte vara en klubb om det är en bar?! Vart var dansgolvet!? Nej, vi bestämde oss för att dra vidare och tog en taxi till stan, väl i stan ville Clara åka hem så de drog åt sitt håll och jag fortsatte med taxin hem. Allt detta har resulterat i en väldig huvudvärk och en seg Sahra som mer än allt annat just nu bara vill ligga kvar i sängen i en evighet. Med massa bra mysmusik och ingen som stör och ställer jobbiga frågor. Men ut måste jag, jag känner att jag vill kanske ha något gott att smaska på ikväll och måste väl tyvärr ge mig av mot centrum. Jobbiga, plågsamma väg säger jag bara. det är kanske eftersmaken på en så underbar kväll igår.
Värt att lyssna på
La Roux - In for the kill
Parken - Blått öga, svarta tankar
Lykke Li - Let it fall
Kate Nash - Foundations
V V Brown - Shark in the water
Miike Snow - Animal
La Roux - I'm not your toy
Markus Krunegård - Hela livet var ett disco

Kommentarer
Postat av: josse

haha, skönt att höra att nån gillar min blogg! eller, det är ganska många som gör det, har ju typ 50000 besökare

2009-09-18 @ 16:19:07
URL: http://josefiineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0